Kaňon Langarices nedaleko Permetu, Albánie

Dalším zajímavým místem, které chceme navštívit v Albánii je kaňon Langarices nedaleko Permetu. Na místo přijíždíme večer, přenocujeme zde a ráno nás překvapí krásný pohled na kaňon.
Spodní vstupní branou do kaňonu je malebný historický turecký most. Kaňon je zajímavý i tím, že v okrajích koryta řeky vyvěrají termální prameny a jsou zde vytvořena přírodní jezírka. Náš plán je jít proti proudu říčky až k vodopádu. Vstupujeme do kaňonu, místy jdeme po břehu a místy se musíme brodit. Jelikož je začátek května kaňonem ještě protéká dost vody, která do něj stéká z okolních hor. Teplota vody je snesitelná a touha projít tak krásným místem nás žene kupředu. Stěny kaňonu jsou vysoké a příkré, mnohdy se sevřou jen na pár metrů. Zdoláváme úseky hluboké a prudké, nevadí nám ani zakalená voda. Důvodem zakalení je stavba vodní elektrárny na horním toku řeky. Zhruba po necelých dvou kilometrech se dostáváme k místu, kde se kaňon sevře na pouhé tři metry. Pro velkou hloubku a silný proud se nám však nepodařilo tento úsek zdolat. Cíl naší cesty, velký vodopád, nebyl již daleko. Chvilku se ohřejeme na sluníčku, odpočineme a vracíme se zpět. Při návratu kolem nás proplouvá množství vodáků, kteříi nás potěší pozdravem „ahoj“. V tuto dobu do Albánie na oblíbené krásné řeky a kaňony vyráží spousta vodáků z Čech.  Setkáváme se s nimi ještě v termálním jezírku, kde se ohřejeme a společně fajn popovídáme.
Věřím, že okouzlující kaňon Langarices ještě v budoucnu navštívíme, vybaveni lodí a zdoláme tak celý úsek cca 6 km.

Autor článku: Petr

Kaňon Langarices nedaleko Permetu, Albánie, fotografie 1
Kaňon Langarices nedaleko Permetu, Albánie, fotografie 2Kaňon Langarices nedaleko Permetu, Albánie, fotografie 3Kaňon Langarices nedaleko Permetu, Albánie, fotografie 4
  • Zobrazit fotogalerii
Země:Albánie
GPS: 40°14'40.560"N, 20°25'57.720"E

Výlety v okolí

Vzdálenost: 29.3 km
Z města Berat jsme zámířili k jednomu z nejkrásnějších kaňonů a to nejen v Albánii. Objímá řeku Osum nedaleko města Corovoda. Cesta byla náročná, silnice štěrková a v dost špatném stavu. Kaňon je dlouhý okolo 12 km, tvoří ho... více
Vzdálenost: 31.2 km
Město Gjirokastra leží na svazích pod mohutnou pevností vybudovanou Turky v polovině 15. století. Uvnitř pevnosti se nachází muzeum zbraní, historických i moderních. Zajímavostí je údajně sestřelená americká stíhačka z 50 let. Dal&sc... více
Vzdálenost: 66.1 km
Město Berat patří k nestarším městům Albánie, bylo založeno v 6 století př. n. l. řeckými osadníky.             V minulosti se měnil jeho název, kultury a nadvláda nad městem. To vše vytvořilo jedinečný... více
Vzdálenost: 215.3 km
Pevnost Rozafa se nachází na skále nad soutokem tří řek Kira,Drina a Buna ve městě Skadar v Albánii. V pevnosti jsou zbytky hradu,hradeb,starých mešit a kostelů. Podle vykopávek bylo místo osídleno už v době bronzové. Z vrcholu pevnosti je vý... více

Sport v okolí

Vzdálenost: 0.3 km
Po roce se opět vracíme do Albánie. Jedním z míst, kam míříme, je nám již známý kaňon na řece Langarices. Podle plánu máme tento úžasný kaňon proplout a proto s sebou vezeme dvoumístné nafukovací lodě, které jsou vhodn&e... více
Vzdálenost: 23.8 km
Naším dalším cílem je kaňon na řece Osum, nad městem Corovode. I zde jsme byli před rokem a pouze ze břehu obdivovali krásu kaňonu vytvořeného řekou Osum. Co nás potěšilo, byla nová silnice v délce několika desítek kilometrů, až k samému zač&a... více
Vzdálenost: 224.4 km
Tato naplánovaná etapa v sedle nebyla nijak náročnou. Úsek v délce cca 50 km byl odstartován nad hrází jezera Fierza a vedl po silničce nad tímto jezerem. Téměř po celou cestu jsou krásné výhledy na modrozelenou hladinu jezera, jeho zátoky, vyso... více
Vzdálenost: 246.7 km
Naší první etapou na kole v Albánii má být vysoko položená a hůře dostupná vesnička Theth ve stejnojmeném Národním Parku Theth. Přespíme před vesničkou Bogë v odlehlých Albánských horách, cestou k ní jsme mí... více

Měsíčník SEM&TAMProlistujte on-line!

4. 3. - 16. 3.
27.690 Kč - 13 %

Všechny zájezdy

Pro majitele ubytování | NÁVOD - ubytování | Statistiky návštěvnosti | Podpořte nás | Partneři | Reklama | Kontakt | Odkazy