ŠUMAVA - po hřebenech hor

Když jsem s Honzou přemýšlel, kam na jaře, Šumava byla jasná volba. Otázka byla kam. Spojili jsme turistiku a geocaching. Nejkrásnější cesta Šumavy s hodně "keškama" byla přes hřebeny na hranicích Rakouska a Německa. Cesta bude dlouhá cca 40 km a půjdeme dva dny.

Je 23.5.2009 a sedíme na hlavním nádraží v Českých Budějovicích ve vlaku. No, my tomu říkáme "dobytčák". Cesta je dlouhá, ale krásná. Konečně nemusím řídit a kochám se krajinou. S Honzou ještě probíráme plán cesty a povídáme si co nás čeká a nemine. Jsme v Horní Plané. Cesta k přehradě se táhne z kopce. Přicházíme k přístavu a zjišťujeme, že nám přívoz ujel a budeme čekat skoro hodinku. Podíváme se na sebe, "jdeme jíst" říká někdo z nás. Odlehčujeme našim batohům. Do hodinky jsme už na druhé straně. Čeká nás dlouhý výstup. Horní Planá leží přibližně ve výšce 750m n.m. a náš dnešní nejvyšší bod bude nějakých 1380m n.m.

Jdeme. Míříme směr Přední Zvonková. Moc lidí nepotkáváme. Když někoho potkáme, přátelsky se zdravíme. Zadní Zvonková a konečně opuštíme asfalt. Na Tokaniště dorážíme po krásné cestě bukovým lesem. Na Tokaništi dáme menší přestávku, uděláme památnou fotografii a jdeme dál. Začínáme chápat, co znamená pojem kůrovec a silný vítr o kterém se pořád v televizi mluví. Pohled je chviličkami strašidelný. 1326m n.m. Ano, jsme na Smrčině. Je někomu tento kopec známý? Asi moc ne. Zjišťujeme, že jsme vylezli přesně u Rakouské sjezdovky Hochficht. Marně hledáme kešku. Najíme se a po zadívání se na krásné vyhlídky do Rakouska jdeme dál. Cesta vede dál po hranici. Chviličkami jdeme Českem, chviličku Rakouskem. Konečně jdeme z kopce. Oba, ale víme, že co sejdeme, budeme muset ještě dnes vylézt zpět a ještě nějaký ten metr navíc. Rakouská cesta (1020m n.n.) je naše poslední přestávka na doplnění potřebné energie. Dnes nás čeká už jen strmý výstup na Plechý. Cesta je dlouhá a strmá. Díky kůrovci vidíme na české straně pouze kmeny vypadající jako by někdo natřel sytou stříbřenkou. Rakušané a Němci si své vytěžili a tím nás odměnili krásnými pohledy do krajiny. Ovšem německy mluvící dřevorubci nám připravili překážky v podobě velkých stromů ležících přes cestu. Obejdi, přelez, ale nepodlézej, zde neplatí. Jindy to jinak ani nejde. Místy je kopec tak prudký, že se ani nemusíme moc předklánět, abychom šli po čtyřech. Cedule s nápisem Plechý 1378m n.m. je pro nás víc než satisfakce. Veškeré zbytky sil zůstali na cestě na tento kopec, pro nás horu. Pár fotek, kešku a jdeme do dnešní cílové rovinky. Trojmezí - Česko, Rakousko, Německo. Zde koukáme na ten "zázrak" tří států na jednom metru čtverečním. Pár fotek a jdeme spát. Za krásnou skálou na České straně. My a širé nebe. Dobrou noc.

V noci lehce sprchlo, ale to nás neodradilo od chutné a pohodové snídaně na Trojmezí (1321m n.m.). Jdeme dál po hranic s Německem. Stále přibývá vyhlídek a krásných pohledu na krásnou, místy sežranou Šumavu. Krásná překážka ve formě skály na Trojmezné (1361m n.m.). Musíme ji vylézt a vyfotit se nahoře. Nalézáme další kešku a míříme do cíle. Už dávno došlo pití a my viděli poslední potok někdy včera k obědu. V dáli vidíme Třístoličník. Náš krok zrychluje. Po dlouhém výšlapu jsme zde. Je brzy ráno a nikdo tu není. Parkoviště ležící v Česku a penzion na straně Německé. Jdeme tam. Je ještě zavřeno, ale plynule česky mluvící číšník (majitel) nás pouští. Restaurace má krásnou prosklenou vyhlídku na Bayern. Na ex vypijeme každý půl litru piva hned tam pošleme další půl litru džusu. "Platíme..." volám. Číšník přijde. "Budou to pánové tři eura pro každého." Nevíme, jestli se máme smát nebo zoufat. Vyndávám z kapsy 100 Kč se slovy, že máme jen českou měnu. Nezbude mu nic jiného než si vzít ty naše poctivé české penízky. Ještě si vylezeme na krásnou vyhlídku (1311m n.m.), uděláme pár fotek a hurá do Nového Údolí na vlak.Cesta je strmá a začíná se nám stýkat po výstupech. Na asfaltu už začínají bolet nohy. Po pár hodin cesty vidíme v dáli hospodský deštník. Krok zrychluje. Jsme tu, koleje, občerstvení. Doplňujeme tekutiny, koukáme po ostaveném vlaku z jehož je udělané občerstvení a muzeum. Přijíždí vlak. Nasedáme a necháme se odvést až do Českých Budějovic. Cestou už jen potkáváme pár vodáků.

Jsme doma, v místě kde vládne chaos a oslovením divočina urážíme tu divočinu tam venku...

Občerstvení

První je v Horní Plané a druhé po dvou dnech chůze na Třístoličníku za eura, potom až v Novém Údolí, což je skoro 40 km!

Upozornění

Za deště může cesta dost klouzat, nikde není voda na doplnění!!!!!

Autor článku: Jarda

ŠUMAVA - po hřebenech hor, fotografie 1
ŠUMAVA - po hřebenech hor, fotografie 2ŠUMAVA - po hřebenech hor, fotografie 3ŠUMAVA - po hřebenech hor, fotografie 4
  • Zobrazit fotogalerii
Kraj: Jihočeský kraj
Země:Česká republika

Výlety v okolí

Hledáte-li inspiraci pro další rodinný výlet do jižních Čech a rádi navštěvujete zříceniny hradů, zkuste se přijet podívat na Hrady na Malši. Na několika málo kilometrech čtverečních jich zde naleznete hned několik. Hrady na Malši poch... více
Dne 17.11.2011 jsme se setkali na vlakovém nádraží kde jinde než v Českých Budějovicích, kde byl opravdu chtěl žít každý. Honza s druhým Honzou a jeho Ivčou už čekali na místě. Když jsem dorazil já s mojí Peťou koupili jsme lístky a rychle do vlaku z... více
Lipenská přehrada je největší umělé jezero České republiky, vybudované na řece Vltavě v letech 1952–1959. Je součástí tzv. vltavské kaskády. Leží v horském terénu, na hranici Národního parku a Chráněné krajinn&eac... více
Sedačková lanovka Lipno - KramolínLanovky se nachází u vodní nádrže Lipno I, na okraji městečka Lipno nad Vltavou, nedaleko Slupečné. V lokalitě naleznete 2 lanovky spojující Lipno s Kramolínem. První, čtyřmístná sedačka je dlouhá 1190 m a př... více

Sport v okolí

Hezký pohled na historické centrum Českého Krumlova je z hladiny řeky Vltavy. Půjčovna lodí Maleček v historickém centru města Český Krumlov Vám zajistí půjčení lodí na výlety po Vltavě. Výlety po Vltavě jsou jedny z nejoblíbenějš... více
Skiareál Lipno Vám nabízí pohodové lyžování na upravených sjezdovkách o celkové délce 8,3 km. Sjezdové tratě mírné a střední obtížnosti mají příjemný pozvolný profil, který je ideáln&iacut... více
Bobová dráha Lipno nad Vltavou Bobová dráha přímo v obci Lipno nad Vltavou je nejlepší v ČR. Na pohodlné boby opatřené gumovými kolečky můžete nasednout buď sami nebo ve dvojici. Po nástupu vás ke startu dráhy dopraví zcela snadno 420 met... více

Ubytování v okolí

Chalupa Jenín nabízí ubytování v klidném prostředí na polosamotě pro 25osob v letním období, pro 17 osob v zimním období. Sportovní vyžití Konečně sníh,lyžařský vlek je nachystaný. Dětská prolézač... více
Apartmán Lipno se nachází v obci Loučovice pod přehradní nádrží Lipno. Ideální pro rodiny s dětmi a skupiny ve dvou apartmá každé do 7os. 2 A.-14 os. s garáží a zahradou u lesa. Podrobný ceník ZDE. Apartmán se nach&aacut... více
Zveme Vás do našeho pensionu Adler Lipno který se nachází v lokalitě Lipno - Šumava, leží přímo na břehu jezera Lipno v obci Hůrka u Černé v Pošumaví směrem na Horní Planou. Vhodné pro rodiny s dětmi, rybáře, lyžaře ( lyžován... více
Pension Vyhlídka najdete v Přední Výtoni na pravém břehu Lipna asi 6km od přehradní hráze. Je poblíž rakouských hanic (Ski areál Hochficht, Sternstein), 5 km od obce Lipno nad Vltavou (Ski areál Kramolín). Nedaleko pensionu se nachází písčit&... více

Měsíčník SEM&TAMProlistujte on-line!

12. 5. - 19. 5.
11.890 Kč - 38 %

Všechny zájezdy

Pro majitele ubytování | NÁVOD - ubytování | Statistiky návštěvnosti | Podpořte nás | Partneři | Reklama | Kontakt | Odkazy